23-04-2021

Sqills levert haar toonaangevende reserveringsplatform aan Zweedse spoorwegmaatschappij

Sqills levert haar toonaangevende reserveringsplatform aan Zweedse spoorwegmaatschappij

PERSBERICHT – Sqills is geselecteerd door de Zweedse spoorwegmaatschappij SJ om de toonaangevende ‘S3 Passenger’ SaaS-oplossing voor inventarisatie, reservering en ticketing te leveren. Dit contract zal een nieuwe reeks van diensten bieden voor SJ om het spoor te promoten als dé voorkeurswijze van vervoer.

Uitgebreid aanbestedingsproces

SJ koos Sqills S3 Passenger ter ondersteuning van de uitvoering van hun ‘digitale en klantvoorkeur strategieën’ na een uitgebreid aanbestedingsproces. S3 Passenger biedt SJ en haar klanten duizenden out-of-the-box product features die al beschikbaar zijn voor 34 Sqills klanten wereldwijd. De standaard S3 Passenger features ondersteunen nu al SJ’s strategieën voor de toekomst. Een selectie hiervan omvat een breed scala aan flexibele prijsmechanismen, eenvoudige verwerking van multi-currency transacties, multi-country BTW berekeningslogica, meertalige grafische user interfaces voor alle systeemgebruikers en eenvoudige integratie en autorisatie van alle directe en indirecte distributiekanalen.

Verder digitaliseren

SJ en Sqills zijn beide vastbesloten om de consumenten die voordelen/productkenmerken te bieden die nodig zijn om het spoorvervoer te promoten als de voorkeurswijze van vervoer op de sterk concurrerende Zweedse en Noorse markten. De flexibiliteit en innovaties van S3 Passenger worden zeer gewaardeerd door klanten van Sqills die actief zijn in dynamische markten zoals SJ, die concurreren om klantenvoorkeur en marktaandeel. SJ Mats Almgren, Chief Commercial Officer, zegt: “SJ heeft de ambitie om een van de meest innovatieve ondernemingen van Zweden te zijn. SJ heeft zelfs prijzen ontvangen voor het feit dat het de meest gedigitaliseerde reisonderneming van Zweden is. Deze toonaangevende push naar digitalisering betekent dat de flexibele en bewezen structuur van S3 Passenger een logische stap is. Met Sqills’ innovatieve R&D, duizenden out-of-the-box features, flexibele implementatie, en volledige productaanbod, is een partnership tussen Sqills en SJ gewoon logisch.”

Transitie in 2023

Het transitieprogramma – dat de introductie van S3 Passenger en alle relevante integraties omvat – staat gepland voor de zomer van 2023. De implementatie van S3 Passenger is een andere belangrijke investering van SJ in de Zweedse spoorwegindustrie. De ambitieuze plannen van SJ omvatten ook het moderniseren van alle X 2000-treinen, het verhogen van de capaciteit en een uitgebreide renovatie van alle SJ-nachttreinen. Sqills bestuurslid en mede-oprichter Alexander Mul zegt hierover: “SJ is voortdurend op zoek naar manieren om duurzaam reizen per spoor te bevorderen. Als gevolg daarvan zet SJ technologie in om de klantervaring te verbeteren, bereikbaarheid te vergroten, kosten te verlagen en het werk van SJ-medewerkers makkelijker te maken. S3 Passenger past perfect binnen die doelstelling. De toegenomen vraag naar treinreizen vanwege de groeiende betrokkenheid bij het milieu betekent dat exploitanten behoefte hebben aan een zakelijke en technische standaard om te kunnen profiteren van een korte time-to-market en een agile aanpak die gebaseerd is op configuratie boven maatwerk, waarbij wordt vertrouwd op de zakelijke expertise van alle partners in de S3 Passenger-community. Als leider in softwareoplossingen is Sqills in een unieke positie om operators te helpen hun doelen te bereiken.”

Over Sqills

S3 Passenger is het toonaangevende wereldwijde inventarisatie-, reservering-, en ticketingsysteem. Krachtig en innovatief om de behoeften van operators in de komende jaren te overtreffen, flexibel genoeg om via API’s aan te sluiten op bestaande infrastructuren. Duizenden out-of-the-box functies laten spoor- en bus gebruikers profiteren van bewezen technologie, korte time-to-market, en krachtige zelf-diensten. S3 Passenger is een volledig schaalbaar en modulair platform. Met meer dan 34 operators verspreid over 8 landen, blijft de S3 Passenger community groeien terwijl S3 Passenger snel het voorkeursysteem van de openbaar vervoer industrie wordt. S3 Passenger ondersteunt het doel van de openbaar vervoer-industrie om de voorkeurswijze van de klant te worden. Voor COVID-19 verwerkte S3 Passenger meer dan 10,5 miljard reis zoekopdrachten en 172,5 miljoen passagierssegmenten.

Contact

Privacy & Terms

Maak een afspraak